reklama

Tešíte sa na letnú dovolenku?

Ja veľmi. Už presne viem kam pôjdem. Tam, kde sme boli aj posledné leto. Do malebného prímorského mestečka v na juhu Bulharska, Prímorska. Dnes, ako už niekoľkokrát som s priateľkou a kamarátmi plánoval. V lete sme tam boli sami s priateľkou. 10 nocí a 12 dní aj cestou autobusom. Asi by som nemal spomínať cestovnú kanceláriu, ktorou sme tam išli. Ale ak mi napíšete odkaz, rád vám ju prezradím...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Bol začiatok júla a práve sme dorobili skúšky. Vedeli sme, že chceme ísť na last minute, tak sme behali po internete a hľadali. Našli sme výbornú ponuku. Doprava a ubytovanie za 2990 Sk na osobu. No nekúp to. Zašli sme do kancelárie, všetko vybavili a o tri dni sme cestovali. Nebol by som to ja keby som to aspoň trochu neskomplikoval. Stretnutie bolo o 5.30 ráno pri Istropolise, odchod o šiestej. Samozrejme, že som zaspal a vstal som niečo po piatej. Naštastie sa všetko stihlo a mohli sme vyraziť. Čakala nás asi 24-hodinová cesta. Z výjazdov som na podobné "výlety" zvyknutý, takže mi to pripadalo celkom normálne. A bolo to ešte lepšie. Prvá vec čo ma naozaj prekvapila bola autostráda cez celé Srbsko a takmer dokonalá príroda pred bulharskými hranicami. Na hraniciach to už bolo horšie. Aj keď sme mali štastie a čakali sme "len" hodinu a pol. Za ten čas sme využili legendárne duty free shopy a išli sme na záchod. Za 50 eurocentov, ale boli to klasické nechutne špinavé šlapáky. Ale sme ľudia, takže sme to zvládli. Potom som zaspal a zobudil som sa ráno v Burgase. Odtiaľ trvala cesta už len hodinku. Po príchode nastalo klasické ubytovanie, prehladka mestečka a konenče kúpanie. Mestečko sa nachádza na malom poloostrove, takže sme mali na výber dve pláže. Samozrejme sme išli na tú otvorenú. Bolo po nočnej búrke a čakali nás skoro dvojmetrové vlny. Úplná paráda.

Počasie síce nebolo také dokonalé ako býva v stredomorí, no stačilo. Každý deň svietilo pálivé slnko, každý deň na oblohu zablúdilo viac či menej oblakov a sem-tam aj spŕchlo. Prostredie bolo veľmi príjemné. Bolo vidieť, že celé mestečko žije cestovným ruchom a teraz je určite ľudoprázdne. Hlavnú ulicu lemovalo nespočetné množstvo stánkov zo suvenírmi a jedlom. Na každom kroku bolo cítiť lákavú vôňu kebabu, či grilovaných špecialít. Okrem vône však lákali aj výborné ceny. Obrovskú grilovanú makrelu s hranolkami, oblohou, pivom a kávou sme dostali v prepočte za stovku. Klasické menu z polievky a rýchleho jedla vyšlo na 50Sk. A bolo toho toľko, že som to ledva zjedol. V apartmánoch ani neboli kuchynky. Nebolo treba. Neoplatilo by sa nosiť si z domu a variť. Rovnako nízke ceny boli aj v baroch, či potravinách. Neraz sme sa s priateľkou veľmi dobre zabavili a opili. Nechýbali ani zvláštne atrakcie. Za všetko by som spomenul akýsi obrátený bungee, ktorý vystrelí človeka asi (neviem to presne odhadnúť) 50 metrov nad zem, a počas húpania pomaly spusí dolu. Tam sa totiž nič iné, ako kúpať, baviť, piť a jesť nedá. Ale v dobrom:) Skrátka, cítil som sa tam podobne, ako západní turisti v Bratislave vysedávajúci v podnikoch v centre, ktorí si za babku kúpia hociakú špecialitu či drink. Ideálny dovolenkový raj pre bežných slovákov a čechov. A bolo to vidieť. Iní turisti boli skôr raritou.

Aj keď to nebolo potrebné, cestovná kancelária ponúkala niekoľko ďalších možností zábavy. Cesta do Istanbulu, potápanie, piknik... My sme boli na pikniku. O siedmej ráno sme v prístave nasadli na minijachtu. Spolu nás bolo asi desať. Vyrazili sme na more a asi hodinu a pol chytali ryby. Potom nás kapitán;) odviezol na nádhernú pláž pri bývalej rezidencii významného bulharského komunistického prezidenta. Kúsok odiaľ, na čistinke v lese nás čakal piknik s množstvom rýb, zeleiny a rakijou. Nasledovala cesta späť, kúpanie sa na otvorenom mori a návrat do prístavu. Skrátka super. Hlavne ak sa zíde správna partia ľudí.

Aby som však vniesol trochu objektivity, našli sa tam aj veci ktoré mohli niekomu vadiť. Jednoznačne bolo vidieť, že nie sme v západnej Európe. Pláže neboli tak pekne upravené ako na talianskej riviére. Za plážami neraz vyrastala burina. Kúsok od pláže bol nejaký starý bunker. Hlavne odľahlejšie časti nepôsobili až tak čisto a útulne. No uchvátila ma obrovská výstavba. Pozdĺž pláže, smerom od mestečka sa stavali obrovské ubytovacie komplexy. Bolo vidieť niekoľko zbohatlíkov na bavorákoch, zaručene investorov. No pre mestečko to môže mať len pozitívny vplyv. Ešte sa rozšíri cestovný ruch, vzrastie konkurencia, ceny a domáci viac zarobia. Aj keď to pre turistov možno o pár rokov nebude kvôli cenám až také lákavé ako teraz, myslím že stále to bude to pravé orechové. Aj preto tam určite, aj s kamarátmi chceme ísť toto leto, aby sme mestečko zažili rovnaké, resp. podobné ako naposledy. Ak sa ešte len rozhodujete, kde strávite toto leto, zoberte do úvahy aj Bulharsko. Pre mladých ľudí si lepšiu dovolenku predstaviť neviem...

Na ilustráciu pridávam pár fotiek. Nejde o technicky dokonalé, ale o klasické dovolenkové fotky;)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou















Milan Steskal

Milan Steskal

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bývalý absolvent vysokej školy... :) Zoznam autorových rubrík:  Tanečný športHokejFutbalKomentáreMobilFotoSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu